torstai 20. huhtikuuta 2017

30 kysymystä meikkaamisesta

Lipstick Love -blogin Linda heitti kivan haasteen meikkaamisesta. Kiitos Linda, haasteesta! Lindalla on aina todella upeat silmämeikit. Taitoa, tarkkuutta ja värisilmää löytyy!

1. Minkä sävyinen huulipuna sopii sinulle parhaiten? Entä huonoiten?
Parhaiten minulle sopivat lilahtavat nudet tai taupeen vivahtavat sävyt, sekä hillityt malvan sävyt, ja huonoiten korallisävyt.

2. Millä levität meikkivoiteesi?
Sormin, mutta nyt olen ruvennut käyttämään ajoittain Coastal Scentsin Buffer -meikkivoidesivellintä, mikä toimii oikein hyvin.

3. Teetkö ensin silmämeikin vai meikkipohjan?
Teen ensin meikkipohjan suunnilleen puoleen väliin ja viimeistelyn eli puuterimaiset tuotteet jätän loppuun. Silmämeikki tulee siinä keskivaiheilla.

4. Mainitse kolme suosikkimeikkibrändiäsi. Miksi juuri ne ovat suosikkejasi?
Olen marketti-/halpismeikkifani ja suosikkejani ovat mm. Wet n Wild, L.A. Girl, Essence, Rimmel... Minusta niiden tuotteet ovat voittopuolisesti erittäin hyviä etenkin hintaansa nähden. Kovin huonoihin en ole törmännyt, ja tiiviisti seuraamalla tuotearviointeja Youtubesta ja blogeista  voi välttää pahimmat virheostokset ja saada hyviä ahaa-elämyksiä.




5. Kumman valitset: voimakkaan silmämeikin ja kevyesti meikatut huulet vai räväkästi meikatut huulet ja kevyen silmämeikin?
Valitsen voimakkaan silmämeikin. Luomivärit ovat suurin rakkauteni ja pitäähän niitä myös käyttää ja kunnolla niin, että näkyy.

6. Onko sinulla jokin "luottomeikki", jonka tiedät aina onnistuvan ja joka näyttää aina hyvältä?
Takuuvarman hyvän ja peittävän meikkipohjan saa Artdecon meikkivoiteella ja Rimmelin Lasting Finish meikkivoiteella. Minulla on yksi erinomaisesti paikoillaan pysyvä Inglotin luomivärinappi (450 burgundinpunainen), johon turvaudun erityisesti in case of emergency. Pysyy nätisti paikoillaan inahtamatta.

7. Suosikkiluomiväripalettisi tai yksittäinen luomiväri?
Suosikkiluomiväripalettini on Shaaanxon paletti.

8. Korjailetko meikkiäsi yleensä päivän aikana?
No aivan varmasti. Yleensä meikkivoide alkaa jonkin ajan päästä hiipua nenänpielistä, eikä se ole kovin nätti näky, joten sinne suunnalle tarvitaan vähän päivitystä. Samoin tsekkaan ainakin pari kertaa, ettei luomiväri vaan ole ajautunut pois paikoiltaan. Onneksi yleensä ei ole.

9. Käytätkö meikinpohjustusvoidetta? Mikä on suosikkisi?
Kyllä käytän. Suosikkini on Barry M:n Colour Correcting Primer.

10. Kuinka kauan aikaa sinulla menee normaalin arkimeikkisi tekemiseen?
Voi kulkaas, aikaa menee rutosti eli ainakin 1,5 tuntia, kun mukana on myös normi ihonhoitorituaali. Jepulis. Hidasta hommaa rustata vanhaa naamaa tutisevin käsin.

11. Lisäätkö ripsiväriä myös alaripsiin?
Kyllä, en osaisi olla ilman ripsiväriä alaluomillakin.




12. Irto-, kivi- vai meikkipuuteri?
Kivipuuteri yleensä, joskus irtopuuteri, mutta meikkipuuteria en osaa käyttää. Minusta sillä ei saa hyvää jälkeä.

13. Kokeiletko mielelläsi uusia meikkityylejä vai pysytteletkö mieluummin tutussa ja turvallisessa?
Apinoin ajoittain joitakin Youtubessa näkemiäni tutoriaaleja erityisesti Shaaanxolta tai JKissaMakeuplta. Myös MaittaLyn blogista olen saanut paljon inspiraatiota ja oppinut uutta silmämeikin tekemisestä.

14. Ehdottomasti paras tuote kulmien meikkaamiseen?
Käytän kulmakynää ja siihen päälle vähän kulmageeliä. En ole kovin tuote- enkä laatutietoinen kulmien meikkaamisen suhteen. Minulle se on vain välttämätön paha.

15. Kuinka usein peset meikkisiveltimesi?
Meikkisiveltimet pesen kerran viikossa, paitsi jos olen käyttänyt jotain voidemaista tuotetta, silloin pesen heti käytön jälkeen. Meikkisienet pesen myös aina käytön jälkeen (töpötän peiteaineen silmien alle tavallisella meikkisienellä, en käytä Beauty blenderiä)

16. Miten arki- ja juhlameikkisi poikkeavat toisistaan?
Juhlameikissä voi olla vähän enemmän volyymiä ja näyttävyyttä silmissä eli räiskyvämmät värit ja bling blingiä.

17. Mielipiteesi nestemäisistä huulipunista?
Olen pari kertaa kokeillut nestemäistä huulipunaa, enkä tykännyt. Ei ole mun juttu.

18. Minkä meikkibrändin toivoisit seuraavaksi rantautuvan Suomeen myytäväksi kivijalkaliikkeisiin?
Physicians Formula.



19. Onko sinulla jokin kipuraja, jota enempää et ole valmis maksamaan mistään yksittäisestä meikkituotteesta?
Minulla kipuraja meikeissä on 50 euroa. En tosin ole koskaan ostanut niin kallista, toistaiseksi.

20. Varjostatko kasvojasi? Jos varjostat, millä tuotteilla?
Varjostanpa hyvinkin. Minulla on useita korostus-/varjostuspaletteja (Rimmel, Maybelline, Elf, Wet n Wild, Catrice, Sleek...), joista valitsen sopivan fiiliksen mukaan.

21. Kiinnitätkö valmiin meikin meikinkiinnityssuihkeella?
Kiinnitän, vaikka en ole niillä huomannut olevan mainittavaa vaikutusta meikin pysyvyyteen. Ehkä L'Oréalin Infallible Fixing Mistissä on jotain tehoakin.

22. Paras sivellin luomivärien häivyttämiseen?
Käytän etupäässä halpismerkkejä, joten sanoisin, että Coastal Scentsillä ja Elfillä on aika hyviä.

23. Tykkäätkö meikata muita ihmisiä?
En tykkää, enkä meikkaa, enkä ikinä suostuisi meikkaamaankaan.

24. Onko sinulla meikkejä, joita koitat säästellä ja joita käytät siksi vain harvoin?
On toki, joitakin luomivärejä säästelen "pahan päivän varalle" tai nuukkuttani, etteivät kulu liian äkkiä, mutta kuten haasteen alkuunpanija Lindakin totesi "...ne on kulutustavaraa eikä mitään keräilykappaleita. Eivätkä nekään säily ikuisesti, vaikka kuinka toivoisi".

25. Paras irtoripsimerkki?
En käytä irtoripsiä.

26. Suositko luomiväreissä enemmän matta- vai shimmersävyjä?
Suosin mattasävyjä enimmäkseen, mutta shimmeritkin käy. Ne piristävät ilmettä ja mieltä.



27. Voidemainen vai puuterinen poskipuna?
Sekä että. Käytän molempia, mutta enemmän puuterisia.

28. Käykö sinulle koskaan niin, että huomaat kotiin päästyäsi valinneesi kaupasta täysin vääränsävyisen meikkivoiteen, peitevoiteen tms.?
Toisinaan. Useimmiten pieleen mennyt sävyvalinta on liian vaalea, harvemmin haksahdan liian tummiin, koska ne yleensä pystyy huomaamaan myös myymälän keinovaloissa erittäin hyvin.

29. Kuinka monta huultenrajauskynää omistat?
Käytössä on tällä hetkellä 11 ja varastossa kolme. 

30. Onko meikkaaminen sinulle pakkopullaa, intohimo vai jotain siltä väliltä?
Meikkaaminen ja kosmetiikka ylipäänsä on suuri intohimo ja rakkaus. Jos olisi mahdollista, keskittäisin koko elämäni kosmetiikan ympärille jollain tavalla.


Olisi kiva lukea mahdollisimman monen 30 meikkivastausta!

14 kommenttia:

  1. Tää oli tosi hyvä! Varsinkin vastaus viimeiseen kysymykseen. Thumbs up! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos:) Kunpa olisin löytänyt tämän "oman juttuni" jo vuosikymmeniä sitten. Nyt otan kaiken ilon irti kosmetiikasta ja meikeistä mitä ikinä lähtee:)

      Poista
  2. Mulla menee arkimeikkiin noin 20 minuuttia, mutta olenkin tosi laiska meikkaaja enkä taiteile esimerkiksi sen kummempia silmämeikkejä. Mutta tähänkin meikkiin saa silti kulumaan yllättävän monta tuotetta, etten ihan vain meikkivoiteella ja puuterilla pärjää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä aina ihmettelen miten joku ehtii varttitunnissa meikata itsensä. Mähän en siinä ajassa ehdi tehdä kuin alkuvalmistelut. Joko olen etanaakin hitaampi tai sitten mulla on liikaa työvaiheita. Näin vanhalla ikänäkökin on huolena; silmämeikkiä pitää väkertää kieli keskellä suuta, koska meikkiä on aika hankala tehdä lasit päässä ja ilman laseja ei oikein näe eteensä;) Pulmia kerrakseen;)

      Poista
  3. Ihanaa kun vastailit näihin<3 Tuo Shaanxon paletti on hurjan upea! Kelpaisi kyllä mullekin tollanen ihanuus omiin kokoelmiin :D Physicians Formulaa olisi hauska päästä testaamaan. Jenkeissä hypistelin ja katselin monetkin kerrat merkin tuotteita, mutta mitään ei tarttunut mukaan, kun en sitten oikein tiennyt mitä olisin halunnut ensisijaisesti lähteä testaamaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kun haastoit:) Mä olen aivan intona kaikkiin haasteisiin ja kyselyihin. Shaaanxon paletti on mun sydänkäpynen. Se on niin ihana. Suosittelen lämmöllä <3 Luomivärien pigmentti on aivan mahtava. Mua himottaisi Physicians Formulan bronzerit ja highlighterit. Niitä monet tubettajat tuntuvat kehuvan kovasti:)

      Poista
  4. Näitä on aina niin mielenkiintoista lukea :) Taidan tehdä itsekin tällaisen postauksen blogiini!

    Ja kiitos että mainitsit mut! Ihanaa jos on tullu inspiraatiota tai vinkkejä mun blogista, olen tosi iloinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilman muuta teet tän postauksen. Jään odottamaan sitä<3
      Mä olen saanut sun meikkipostauksista (ja muistakin) paljon inspiraatiota värien käytöstä, oppinut paremman häivytystekniikan ja missä järjestyksessä on hyvä tehdä mitäkin. Ja sun meikit on aina fantastisen upeita<3

      Poista
  5. Irtoripsien kanssa ollaan samikset. ;) Mä olen ihan varma, että ne häiritsis mua. Juhliin olen laittanut irtotupsuja silmien ulkonurkkiin, mutta kokonaisia irtoripsiä mulla ei ole koskaan ollut edes silmissä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en kerta kaikkiaan osaa laittaa irtoripsiä. Pari kertaa olen kokeillut kieli keskellä suuta sojottaa niitä kohti luomia, muttei auttanut sekään, ripset ei vaan totelleet mun kättä;) Enkä usko, että mun herkät silmät edes tykkäisi räpsyttimistä, eikä varsinkaan niistä liimoista. :D

      Poista
  6. Mutta ihanaa, että olet löytänyt innostuksen kosmetiikkaan nyt viime vuosina, koskaan ei ole liian myöhäistä! Ja mä niin ilolla luen sun postauksia ^_^ Tämän aion naputella itsekin :) Mä olenkin huulipunanaisia, mutta senhän sä tiesitkin. Sulla on ollut upeat silmämeikit, ihastelin sitä sinistä luomiväriä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos<3 Sininen on mun lempparivärejä, mutta taisi silloin olla luomivärit jo kulahtamassa alaluomien suuntaan..;)
      Tee sinäkin tämä. Se olisi mukava lukea:) Luulen tietäväni ainakin jonkin verran sun mieltymyksistä<3
      Kivaa päivää:)

      Poista
  7. Nämä haastepostaukset on aina tosi kivoja lukea! :) Löysinpä muuten tuotteita omalle kokeilulistallenikin, kuten tuo Barry M:n primeri vaikuttaa kiinnostavalta. Oikein ihanaa viikonloppua! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla<3 Mäkin tykkään haastepostauksista; vastata niihin itse ja lukea muitten vastauksia:) Niistä saa hyviä vinkkejä tuotteista ja tutustuu bloggaajaankin entistä paremmin:) Barry M primeri on ainakin mulla toiminut hyvin. Ihanaa viikonloppua sinnekin:)

      Poista

Kiitos palautteesta ja kommenteista!