maanantai 27. maaliskuuta 2017

Kauneuden kuolemansynnit

Smoky Eye Candy blogin Sanna yllätti jälleen kivalla haasteella. Kiitos Sanna! 


1. Ylpeys: Mikä kauneustuote saa sinut tuntemaan itsesi erityisen kauniiksi ja itsevarmaksi?

Näillä ikävuosilla tuntuu, ettei mikään kauneustuote saa minua varsinaisesti tuntemaan itseäni erityisen kauniiksi tai itsevarmaksi. Käytän alinomaan kosmetiikkaa ja meikkaan ihmisten ilmoille lähes aina ja mielelläni. Lähikauppaan voin kyllä mennä ilman meikkiä, mutta en töihin. Sanoisin tähän, että ehostaminen ja laittautuminen ylipäänsä tekee varmemman olon, ei mikään yksittäinen tuote.

2. Kateus: Mitä ulkoista piirrettä, jota itse et omaa, kadehdit kaikkein eniten?

Tämä on iisi biisi. Tahtoisin taikoa kaikki rypyt ja juonteet veks. Rypyttömiä silmänympäryksiä ja sileätä kaulaa kadehdin eniten. Nykyisin oman sivuprofiilin katsominen alkavan kalkkunaheltan vuoksi tuottaa suurta tuskaa, minkä vuoksi peiliin ei todellakaan kannata kovin usein vilkaista edes sivusilmällä.

Pitääks ton räpylänkin olla noin ruttunen?
Puistattaa! Pehmoeläinkin näyttää kieltänsä!

3. Viha: Mitä kauneustuotetta vihaat?

En ymmärrä vartalokuorintoja ollenkaan. En suoranaisesti vihaa mitään, enkä siis vartalokuorinta-aineitakaan, mutta kyllä ne ihmetyttävät ja ärsyttävät. Tarvitaanko vartalokuorintoja todella? Miksi ihoa pitäisi kuoria? Minusta tuntuu, että on ensin keksitty tuote ja sitten ihmisille on luotu tarve käyttää sitä. Erilaisia vartalokuorintoja on nykysin pilvin pimein. Olen tietysti itsekin vartaloani yrittänyt kuoria erilaisilla mömmöillä, mutta minusta ne ovat loppujen lopuksi aivan turhanpäiväisiä. Kasvojen kuorinta on perustellumpaa, koska kasvojen ihoa muutenkin hoidetaan paljon, muttei kasvojen kuoriminenkaan ole mielestäni ihan välttämätöntä. Olen päntiö ja näine mielipiteineni varmaan ypöyksin.

4. Laiskuus: Minkä tuotteen/kauneusrutiinin jätät useimmiten käyttämättä/tekemättä laiskuuden takia?

Hiusten laittaminen on minusta tylsää ja vaivalloista. Yritän pitää hiukseni sellaisessa kuosissa, ettei niille tarvitse tehdä juuri mitään pesemisen ja kampaamisen lisäksi. Pese ja pidä on minun mottoni. Suorastaan inhoan kaikenlaisia hiustenväkertämisapparaatteja kuten hiustenkuivain, kihartimet, suoristusraudat ja mitä niitä onkaan. Omistan nämä kaikki, mutta en juurikaan ole niitä käyttänyt. Olen hommannut ne enimmäkseen sen takia, että niitä kuuluu naisella olla (eikö vain?) ja varmuuden vuoksi, jos saisin jonkun ihmeboostin ruveta tukkaani laittamaan, mutta tyhjänpantiksi ovat  jääneet, kun ei sitä boostia ole ilmaantunut viime vuosikymmeninä.

Hiustenkuivainta tosin käytän silloin tällöin superpikakuivatukseen, jos pitää saada jokin vaatekappale äkkiä kuivaksi. Monia vuosia sitten, kun nuorempi poikani pelasi jalkapalloa ja Hesa Cupin aikaan alkusarjan pelejä on ympäri pääkaupunkiseutua. Pelien välissä ehti joskus kipaista kotona pikapesemässä pojan kuraantuneet pelivaatteet (monesti pelit pelattiin kuralillussa), ja hiustenkuivaimella ne sai kätevästi suit sait kuiviksi.

Old faithful!
Tällä kuivuu niin pelipaita kuin kastunut sukkakin.
Ja tukka.

5. Ahneus: Mikä on kallein kauneustuote, jonka omistat? Entä halvin?

En ostaa juurikaan mitään kalliita kauneustuotteita lähinnä siksi, etten raaski laittaa suuria summia tuotteisiin, joita en loppujen lopuksi käytä kovin kauaa ja toisekseen rakastan erityisesti halpismeikkejä. Ne vaan niin on mun juttu. Kauneudenhoidossa pistän rahat mieluiten kosmetologin palveluihin tai kampaajalle. Joskus ostan jonkin kalliimman hoitolatuotteen, mutta en mitään hävyttömän kallista kuitenkaan, koska päässä laskukone raksuttaa, että kuinka monta uutta luomiväriä samalla summalla saisi. Sairasta.

Kallein n. 40 euroa ja halvin 1,25 euroa.

6. Ylensyönti: Onko sinulla useampi kappale jotain tiettyä kauneustuotetta ja jos on niin mitä?

Luomivärejä minulla on ehdottomasti liikaa ainakin "siviilien" näkökulmasta. Rakastan luomivärejä ja mieleni askaroi alati uusien luomivärien hankkimisessa. Luomivärejä onkin kertynyt viime vuosina ylenpalttisen paljon, enkä kehtaa sanoa edes kuinka paljon. Joo, antaa olla.

7. Himo: Jos sinulla olisi varaa ostaa mikä kauneustuote tahansa, minkä ostaisit?

Jos minulla oli rajattomat rahavarannot, ostaisin ehkä hoitolatuotteita. Olen himoinnut muutamia kalliita anti-age -ihonhoitotuotteita (yli 200 euroa/puteli) kosmetologillani käydessä, joten niihin satsaisin, jos olisi mahdollisuus. Meikeistä kallistuisin varmaan johonkin Viseartin luomiväripalettiin. 

Muutama. 

Haastan kaikki rohkelikot paljastamaan omia kauneuden kuolemansyntejään! Samassa veneessä ollaan!

14 kommenttia:

  1. Ole hyvä vaan. :) Mäkin olen tosi laiska laittamaan hiuksiani. Hiustenkuivaajaa mun on pakko käyttää. Se ei ole mikään kaunis näky, jos annan hiusteni kuivua luonnollisesti. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla taas riittää, että vähän pöyhii tukkaa pesun jälkeen. Onneksi. Muuten voisi olla pakko ruveta tekemään jotain, ettei muut pelästy;)

      Poista
  2. Mä rakastan vartalokuorintoja ja sitä sileää tunnetta, joka tulee iholle kuorimisen ansiosta :D

    VastaaPoista
  3. Mä jaan sun rakkautesi luomiväreihin, ja ehkä niitä muutamia on kertynyt yli oman tarpeen, mutta silti uusia vaan himottaa.
    Toisaalta kosmetiikka on ainoa juttu johon käytän rahaa pakollisten menojen ja hankintojen lisäksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpa kiva kuulla:) Luomivärit saa mun pään pyörälle, eikä loppua näy, ainakaan tällä hetkellä:) Luomivärit tuo iloa elämään, ja minusta se on ihan hyvä juttu silloin:)

      Poista
  4. Vautsi miten kattava kokoelma noita Wettiksen luomivärejä :) Itsekin oon ollut viime vuosina tosi laiska hiustenlaittaja, mutta kun ostin uuden hiustenkuivaimen olen onnistunut hieman sen suhteen ryhdistäytymään. Lämpörullia tai kiharrinta käytän silti edelleen todella harvoin, suoristusrautaa en juuri koskaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin yhteen aikaan ihan hulluna (ja vieläkin) Wettiksen luomiväreihin, sekä noihin pikkupaletteihin että kasipaletteihin, niinpä tuli hamstrattua ihan vaan muutama;) Ne on mun vakiolemppareita. Huojentavaa kuulla, että on muitakin laiskoja tukanlaittajia;) Ei vaan innosta pätkän vertaa;)

      Poista
  5. Näitä on ollut kiva lukea ^_^ Ja joo, mä luulen että sen ihonhoitovalmennuksen jälkeen mun näkökulma tulee varmaan muuttumaan kuorinnan suhteen, eli et todellakaan ole päntiö :D Mä kuorin kropan silloin, kun siltä tuntuu, se on mulle sellainen hemmotteluhetki. Mutta en siis ole sitä joka viikkokaan tekemässä ^_^ Kasvojen ihonkin kuorinnan suhteen on nyt vähän otettava malttia, innostuin nyt vähän liikaa retinoli/happomeiningeistä ja iho taisi protestoida kunnon mojovilla finneillä :P

    Mä laitan sulle muuten kohta puolin viestiä, vaikka huomenna ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Odotan mielenkiinnolla ihonhoitovalmennuksen kuulumisia:) Munkin on täytynyt vähän hellittää kasvojen kuorinnasta tällä hetkellä retinolin aiheuttaman kuivan kauden takia. Happojuttuja en ole vielä edes kokeillut, mutta kiinnostus on herännyt:)
      Juu, palaillaan<3

      Poista
  6. Olipa kiva lukea sun vastaukset näihin :) Mä taas oon ihan hullaantunut kaikkiin vartalokuorintoihin, samoin kyllä myös kasvokuorintoihin :D Kuten Maijakin tossa sanoi, mäkin rakastan sitä sileää ja pehmoista tunnetta iholla kuorimisen jälkeen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä karsastan vartalokuorintoja senkin takia, että kuiva ihoni ei riemusta kilju kuorinnoista;) Mutta pääsyy on tietysti perusvastahakoisuus;)
      Kivaa päivää, Linda:)

      Poista
  7. Olipa kiva ja hih nyt naurattaa, mutta meikäläisellä jää aina vartalokuorinnat miltei käyttämättä, mutta kuorin niillä jalat. Jotkut kuorinnat jättää ravitun ja ihanan hoidetun pinnan, niistä tykkään enemmän, mutta olen laiska kuorija.

    Niin ja miks sen kaulan pitääkin olla niin ryppyinen... :(

    Ihanaa viikkoa ja kiva postaus <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten kiva kuulla, heh;) Olen ihan selvästi oppositiossa vartalokuorintoineni, mutta mukavaa, että joku on edes puolittain samassa rintamassa;) Jalkojakaan en kuori, mutta rasvaan joka ikinen ilta, huh;)
      Mukavaa loppuviikkoa <3

      Poista

Kiitos palautteesta ja kommenteista!