maanantai 23. tammikuuta 2017

Elf kasvopaletteja

Olen nykyisin koukussa erilaisiin varjostus-/korostuspaletteihin. Tykkään erityisesti pienistä kompakteista paleteista, isot monen sävyn paletit eivät ole ihan minun makuuni. Huomasin jokin aika sitten, että Makeupshop.fi -verkkokaupassa on myynnissä myös Elf:n* tuotteita. Pidän monista merkin tuotteista ja useimmiten niiden hinta-laatu -suhde on erinomainen.

Tilasin Elf Studio Contour Paletten (varjostuspaletti) ja Elf Studio Illuminating Paletten (korostuspaletti) todella edulliseen tarjoushintaan 12,74 euroa/kappale! Ostointoa lisäsi myös se, että YouTuben Emilynoel83 kehui vuoden 2016 parhaimmat kasvotuotteet -videolla (Emily Awards) Elfin varjostuspalettia. Emilyn sanaan luotan!



Paletit vaikuttavat minusta todella laadukkailta myös ulkoasultaan. Paletit ovat Studio-sarjalle ominaisesti mustia. Paleteissa on peili ja materiaali tukevaa muovia. Paletit ovat minun makuuni sopivan kokoisia (9 cm kanttiinsa). Kummassakin paletissa on neljä sävyä. Palettien sävyt näyttävät  keskenään aika samankaltaisilta, mutta swatchattuna ja tietysti kasvoilla ovat aivan erilaisia. Paletit ovat myös kätevästi suunniteltu: niistä saa sävyt pannuineen irrotettua pohjasta napsauttamalla. Siitä vaan yhdistelemään sopivia kombinaatioita vaikka matkalle mukaan!

Varjostusta.
Kaikki varjostuspaletin sävyt ovat mukavan pehmeitä ja hyvin levittyviä. Vasemman ylänurkan hieman  shimmerinen vaalea sävy on sopivan maltillinen kevyisiin korostuksiin. Oikean ylänurkan vaalean kellertävä mattasävy taas sopii banaanipuuterimaisuutensa vuoksi vaikkapa silmänaluspuuteriksi. Alavasenta lämmintä mattasävyä voi käyttää bronzerin tapaan antamaan lämpöä kasvoihin ja alaoikean viileä ruskea sävy on omiaan varjostuksiin.


Maltti on valttia vol. 1.

Korostuspuuterin sävyt ovat minun makuuni juuri sopivan säyseitä. Niillä ei varmasti saa mitään diskopalloefektiä aikaiseksi. Yläoikea sävy on hieman vaaleanpunaiseen vivahtava ja sen viereinen sävy on kellertävä. Alaoikealla oleva sävy on vähän kultaan tai pronssiin vivahtava ja vasemman puoleinen on beige sävy. Paletin sävyt ovat tasalaatuisia, helposti levittyviä, eivätkä pölise ympäriinsä.


Korostusta.



Maltti on valttia vol. 2.

Elf:n paletit ovat uusimpia meikkihankintojani, enkä ole niitä ehtinyt vielä kovin paljon käyttää, mutta se vähäkin on jo vakuuttanut. Hyvältä näyttää ja tuntuu!


* e.l.f on oikea kirjoitusasu, mutta laiskuuttani kirjoitin pötköön ja isolla alkukirjaimella. Pisteitten näpyttely tuntui niin uuvuttavalta.

10 kommenttia:

  1. Elfin poskipunapaletit houkuttavat minua, ja ne taitavat olla samanlaisessa pakkauksessa kuin nämä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ja niitä on ainakin pretty.fi -verkkokaupassa myynnissä. Itsekin niitä tutkin, mutta päädyin sitten vaan näihin kahteen muuhun, mutta voihan poskipunatkin alkaa kohta poltella;)

      Poista
  2. Varjostuspaletin varjostussävy näyttää iholla sopivan viileältä ja "banaanipuuterillekin" voisi olla käyttöä. Nytpä rupesi tuon hommaaminen houkuttamaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näissä elf:n paleteissa on just hyvät sävyt ainakin mun makuun:)

      Poista
  3. Mä olen himoinnut sitä elfin poskipunapalettia, mutta se on iherbiltä koko ajan loppu, Pretty.fi tosin taitaa saada. ^_^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pretty.fi tosiaankin myy niitä poskipunia, eikä maksa paljon:)

      Poista
  4. Noihin näyttää kivoilta. On itsekin erilaisia vastaavia ja en tiedä mikä ongelma on aivoissa, mutta jotenkin osaan paremmin käyttää tuotteita yksittäin, jos on monta samassa paletissa, niin menee napit vallan sekaisin. ;)

    <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on taas ihan päinvastoin :D Kaikki mieluiten samassa paletissa niin tulee varmimmin käytettyä. Sama juttu luomivärien kanssa, sinkkuja ei meinaa millään muistaa käyttää;)

      Poista
  5. Mulla vähän sama juttu kuin Tiialla, tosin luomiväreissä esim. nelikot on näppäriä. Mä olen vaan niin kalpeahko, että monesti usean korostusvärin paleteissa voisin ajatella yhden sävyn toimivan mulla korostuksissa-olen nimittäin kokenut sen, kuinka hassulta näyttää tumma rantu poskipäiden yllä :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Kaikki palettien sävyt ei välttämättä istu kasvojen omaan pigmenttiin, mutta onneksi useimmissa omissa paleteissani sävyt toimivat oikein hyvin. On kyllä itselläni ollut joskus aika hillittömiä rantuja, kun olen arvioinut ihan väärin jonkin sävyn käyttäytymisen omalla iholla;) :)
      Hihglighterit ovat useimmiten pulmallisempia; en tosiaankaan halua kasvoilleni mitään megahohtoa, joten niiden kanssa on joutunut taiteilemaan enemmän.

      Poista

Kiitos palautteesta ja kommenteista!