torstai 6. lokakuuta 2016

Luottopeiteaineet


Uskoisin, että useimpia haittaa  tummat silmänaluset ainakin esteettisessä mielessä. Näytän naturellina aivan kammottavalta tummine silmänalusineni. Lisäksi kasvoistani löytyy punaisia läikkäalueita ja muuta kaiketi ihan normaalia ja vaaratonta värimuutosta. Käytän tummille silmänalusille  L.A. Girl Pro Conceal peiteainetta sävyssä Classic Ivory, joka on hieman punaiseen taittava,  joten ajaa asiansa vallan mainiosti. Käytän silmänalusille myös Elfin silmänalusille varta vasten tarkoitettua primeria, josta kirjoitin tässä. Elfin primeri ja L.A. Girlin peiteaine ovat paras kombo, mitä olen löytänyt.



Välillä käytän Maybellinen Fit Me -peiteainetta sävyssä 10, mikä on osoittautunut hyväksi kakkoseksi. Sekä L.A. Girlin että Maybellinen peiteaineet levittyvät todella vaivattomasti ja peittävät tummat silmänaluset lähes näkymättömiin. Olen likipitäen innoissani näistä peiteaineista!

Vanhemmalla iällä on myös couperosaa tullut enemmän. Punoitus poskenseudulla ja  ikävän näköiset katkenneet verisuonet eivät paljon naurata. Inhokeista suurempi eli katkenneet verisuonet ovat onneksi vielä melko pienellä alueella, lähinnä nenänpielissä, mutta olen satavarma, että niiden esiintymisalue sen kun laajenee.

Maybelline vasemmalla ja
L.A. Girlit keskellä ja oikealla

Olen kokeillut punaisuutta peittämään kaikenlaisia vihreitä peiteaineita, mutta enimmäkseen huonolla menestyksellä.  Olen käyttänyt L.A. Girl Green Corrector peiteainetta jo jonkin aikaa, ja se tuntuu ainakin tähän mennessä toimivan aika hyvin. Tekstuuri on melko paksua,  mutta levittyy nätisti vähällä vaivalla. Peiteaine on äärettömän riittoisaa, siis ihan  kirjaimellisesti. Pieni tippa riittää peittämään laajankin alueen,  vaikka koko nassun. Kyllä vaan.  Peiteaineen päälle levitän meikkivoiteen ja muut tykötarpeet. Primeri tietysti pohjimmaisena. Näillä eväillä punoitus pysyy osimoilleen kuta kuinkin hyvin poissa näköpiiristä.

Annostelusysteemit
vähän vaihtelevat:
Maybellinellä perinteinen aplikaattori,
L.A. Girlillä sutimainen annostelija
(tykkään siitä).

Näppylöitä tai epäpuhtauksia ei kasvoihini juurikaan enää ilmaannu, mutta jos jotain pitää saada piiloon, käytän siihen Rimmelin Lasting Finish -peiteainetta, jonka peitto-ominaisuus on loistava.

L.A. Girlin tuotteet ostin Pastel Beauty -verkkokaupasta ja ne maksoivat muistaakseni kuuden euron paikkeilla. Maybellinen peiteaineen ostin jostain tarjouksesta. Hinta on jäänyt unholaan.

8 kommenttia:

  1. Nää kuulostaa hyvältä. Itse käytän sy-alueen tummuuteen joko Lancômen peitevoidetta tai jo lopetettua Max Factorin Erace peitepuikkoa, joka vaan on paras. Ihan paniikissa etsin sille koko ajan korvaajaa, joten näitä vinkkejä otan aina mielelläni vastaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen muistaakseni joskus vuosikymmeniä (!) sitten käyttänyt jotain Max Factorin peiteainetta, mutta en enää muista mitä siitä tykkäsin. Ehkä en ymmärtänyt hyvän päälle, kun jäi vain kokeiluksi. Hyviä peiteaineita on aika vaikea löytää, varsinkin sellaisia jotka pitää katkenneet verisuonet piilossa. Sieltä ne vaan meinaa ängetä esille;)

      Poista
  2. Mulla on LA Girlin peiteaine, mutta mä en tykännyt tuosta sutiannostelusta, koska voidetta tuntui aina tulevan liikaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on taas päinvastainen ongelma, kun joudun aika kovasti tursottamaan, että saan aineen esille;) Mielenkiintoista!

      Poista
  3. Mäkin fanitan tuota L.A girlin peittaria. Tosin odottelen postin tuovan mulle sen oikean sävyn vihdoin :D

    Oon käytellyt nyt Lancomen Effacernes peittaria tummuutta poistamaan. Hoitaa hommansa ihan hyvin. Ei kökköönny juonteisiin tai näytä iholla kuivalta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oikea sävy on tietysti tärkeä juttu:) Olen itse testaillut kaikenlaisia, kunnes löytyi se oikea. Juonteisiin kuivuminen ja kökkööntyminen vesittää omalta osaltaan koko homman.

      Poista
  4. Laitanpa La Girlin muistiin, tarvitsisin kyllä punaiseen taittavan peiteaineen! Tarvitsisin sy-alueelle kyllä kohta jotain talomaalia, näemmä ikääntyminen on tuonut tummat sy-aluset :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. L.A.Girl on toiminut ainakin mulla. Tosin tummat silmäaluset alkaa olla mulla astetta pienempi ongelma kuin katkenneet verisuonet nenänpielessä, joihin käytän vihreätä mömmöä. Mun silmissä katkenneet verisuonet on alkavan vanhuuden merkki, enkä mä halua tulla vanhaksi... :(

      Poista

Kiitos palautteesta ja kommenteista!