torstai 13. lokakuuta 2016

Iik Inglot!

Puolassa asuva poikani kävi elokuussa kesälomalla kotimaassa. Pyysin häntä tuomaan minulle parit Inglotin luomivärit, kun en itse viimeksi Puolan reissulla niitä muistanut hankkia, eikä minulla ole entuudestaan yhtään Inglotin tuotetta. Möhläsin Puolan shoppailukierroksella pahemman kerran, kun unohdin olevani Inglotin kotimaassa. Miten sellainen on edes mahdollista?

Puolassa Inglotin tuotteet maksavat puolet Suomen hinnoista, mikäli olen Suomen hintatasosta yhtään perillä. Olen jatkossa huolellisempi ja keskitän puolalaisten ostosten hankinnan niiden syntysijoille jo hintatasonkin takia.

Poikahan toi toivomani luomivärinapit, mutta ei sitten tullut ostaneeksi palettia, koska meikkiesineistö ei  ole itsestään selvää edes kaikille naisille saatika nuorille miehille. Kävin ostamassa paletin Inglotin Helsingin Kluuvin myymälästä.

Kolme luomivärinappia maksoivat Puolassa yhteensä 45 zlotya, mikä on noin 10 euroa. Kolmen napin paletti maksoi hieman yli 11 euroa Kluuvin myymälässä. Paletti on erittäin jämäkkä ja magneettikansi melkoisen napakka. Kyllä pysyy kiinni. Ei horju, ei heilu.
  • 372 matta vihreä
  • 450 viininpunainen (tai burgundinpunainen)
  • 327 matta tummanruskea
Inglotin systeemi on siitä hankala, että sävyt on numeroita, ei nimiöity. Sävyjä on valtavasti, joten numeroilla pelaaminen on varmaankin yksinkertaisempaa kuin keksiä kaikille jokin yksiköllinen nimi. Valitsin tarkoituksella vahvoja värejä. Kirkas mattavihreä houkutteli erityisesti. Minua kiinnostaa tällä hetkellä erilaisten vahvojen värien ja erityisesti mattavärien  yhdisteleminen. Olen katsellut viime aikoina paljon YouTubesta JKissaMakeupin videoita. Ihailen hänen omaperäisiä ja rohkeita silmämeikkilookkejaan, joissa värisävyjä yhdistellään persoonallisesti täysin out of the box. JKissaMakeupin kanava löytyy tästä linkistä. Käyhän tutustumassa.

Nyt on oivallinen hetki peruuttaa myös Nyxin Ful Throttle Color Riotin luokse ja todeta, että kannatti sekin hommata! Color Riot sopii kuin nakutettu uuteen luomivärifilosofiaani.

Luomivärien tekstuuri tuntuu swatchatessa himpun verran  jauhoiselta ja kaikista eniten juuri vihreä väri, harmin paikka. Pigmentti on kaikissa melko hyvä. Sen mitä olen ehtinyt käyttää, punainen on kyllä paras näistä. Sävy on juuri syksyyn sopiva, intensiivinen ja vahva.

Minusta kirkkaat värit pakostakin kutsuvat leikkiin ja hullutteluunkin. Nykyisin minusta on oikein mukava käyttää kirkkaita ja vahvoja värejä. Toisin oli ennen. Täytyy varmaan joskus kirjoittaa meikkaushistoriikkini. Vaaleansininen helmiäisluomiväri ja muuta pelottavaa.


Oletko tutustunut Inglotin luomiväreihin tai merkin muihin meikkeihin?


6 kommenttia:

  1. Onpa ihanan sävyinen kolmikko! Tuo turkoosi varsinkin. Inglot on mulle ainakin toistaiseksi tuntematon merkki. Olen kyllä siis kuullut ja lukenut siitä, mutta omakohtaisia kokemuksia ei ole.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minäkään en ole aiemmin ostanut tai käyttänyt mitään Inglotilta. Ainakin luomivärisävyjä on valtava määrä, että joutuu hieman pohdiskelemaan mitä ottaisi;)

      Poista
  2. Jotenkin ihanan erikoinen luomiväritrio. Itse en ole käyttänyt mitään Inglotilta, vielä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen nykyisin hieman kallellaan erikoisiin sävyihin;)

      Poista
  3. Mulla on aikoinaan ollut pari luomiväriä merkiltä, tykkäsin kyllä :) Harmi vaan täällä Suomessa saatavuus on hankalaa ja ymmärsin, että kivijalkaliikkeet lopettaisivat tyystin? Siis että jäljelle jäisi enää verkkokauppa..mutta ilmeisesti Kluuvin myymälää ei kuitenkaan ole lopetettu? ( kävin siellä toukokuussa ja silloin siellä oli loppuunmyynti :O )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on se käsitys, että Inglotin myymälät lopetetaan ja verkkokauppa jää. Kluuvin myymälä oli vielä elokuussa pystyssä ja loppuunmyynti oli vielä silloin meneillään. Ehkä on jo nyt sulkenut ovensa. Minulle Inglot on jäänyt aika vieraaksi. YouTubessa siihen törmää jonkin verran.

      Poista

Kiitos palautteesta ja kommenteista!